Tack för tipsen, har ett par grejer att fundera över nu - men tar gärna emot fler tips! Idéer kan man aldrig få för många av.
Hihi, Susanne - visst blir det väl lätt att man tänker så? Att en pojke i hans ålder säkert inte uppskattar något hemmasytt... Skäms för att erkänna att jag resonerat som så - med resultatet att hans lillasyster och kusiner fått massor av hemmasydda kläder och annat, medan vi givit Robert uteslutande köpta saker. (Ok,
lite har det även varit beroende på att flickorna är så pass mycket yngre att jag kunnat sy "på distans" utan att behöva oroa mig alltför mycket över passform, medan Robert är så stor att kläder ju helst ska passa någorlunda bra).
Så det är alltså inte födelsepresent el dyl jag är ute efter - jag ska helt enkelt sy något åt Robert, eftersom han också vill ha något hemmasytt!v
En kudde i jeanstyg med tryck eller applikation skulle nog kunna vara en bra grej, eller en sådan där hjälmpåse. Men... jag har ju inte tillgång till någon cykelhjälm att mäta storlek på... Hur stor ska en sådan påse vara?