Visa ett inlägg
Gammal 2006-07-04, 11:18   #2
Alvan Alvan är inte uppkopplad

Jag skulle vilja påstå att slutresultatet blir precis lika bra på en dyr som en billig maskin. Det som man får extra på en dyr är eventuellt (skiljer lite beroende på maskin) finneser som automatisk trådklipp och varning för att undertråden håller på att ta slut. Sedan är troligen skärmen större och tydligare och det finns större möjligheter att redigera direkt i maskinen. Många av de dyrare maskinerna är också kombinationsmaskiner, d v s du kan använda dem som en vanlig symaskin också. Tror det finns billiga maskiner som också klarar detta men deras broderiyta är vad jag vet då mycket mindre.

Jag skulle inte betala så mycket mer för en maskin med de extra finesserna. Att det är en tydligare och större skärm är defenitivt inga problem för mig, eftersom jag ändå föredrar att göra i ordning allt på datorn. Trådklipp och undertrådsvarning klarar jag mig ockå utan med tanke på prisskillnaden. När det gäller undertråden är mängden undertåd som går åt något man lär sig med tiden.

Nä köp en billig maskin och billig programvara det kommer du lika långt med. Så kan du köpa material för resten av pengarna.
Alvan är inte uppkopplad   Svara med citat