Visa ett inlägg
Gammal 2006-07-02, 11:09   #10
gunnsan gunnsan är inte uppkopplad

Hejsan i sommarvärmen!
Vill bara visa litegrann hur det har gått med vår gäststuga/friggebod. Hela familjen tillbringade nämligen natten och åt frukost i denna underbara stuga som håller 20 grader (!) när vårt boningshus håller 28...29 ... pust.
Det hade vi ingen aning om när vi byggde huset, dvs att den skulle fungera nästan som jordkällare... Huset står i skuggan större delen av dagen och när nätterna är kyliga, så kryper temperaturen ner inomhus, till ca 17-18 grader, om ingen är i huset. Temperaturen håller sig sedan, så när vi öppnar dörren en varm sommardag, så är det fortfarande 18 grader inomhus här! Så nu vet man vart man ska ta vägen när man håller på att smälta bort . Huset är isolerat och vinterbonat.

Vi fick förstås bråttom att fixa sovplatser även på nedre våningen. En s.k. dagsäng köptes på IKEA igår och monterades samma dag. Fungerar som soffa och dubbelsäng med förvaring (stora lådor under).

Gardinerna är kanske ännu så länge inget att skryta med - jag sydde om ett par gamla, solblekta köksgardiner som vi hade där vi bodde förut. Ska fundera ut något bättre tyg så småningom (Volié-tyget använde jag till något annat ).
Som ni ser så blev det 1 fönster istället för 2 på loftet. Maken ändrade och hade sig.

Kramar/Gunilla

Ps. Fönstret på loftet går att öppna, i motsats till det jag skrev i första inlägget. Pojkarna är så pass stora nu, och det kan vara bra att ha en reträttväg där uppe, med repstege eller nå't.
Bifogade bilder

Senast redigerad av gunnsan den 2006-07-02 klockan 11:29.
gunnsan är inte uppkopplad   Svara med citat