Visa ett inlägg
Gammal 2006-06-28, 16:12   #1
johannajanzen johannajanzen är inte uppkopplad

Blir du någonsin trött på att sy?!

Jag älskar att sy och har alltid flera projekt på gång samtidigt. Och det har haft det sedan jag var liten. Har aldrig trott att jag kunde tröttna på att sy, men nu tror jag vet hur min mormor känner sig. (Hon som har stickat och virkat i hela sitt liv och nu som pensionär är helt ointresserad av det.)

Av någon konstig anledning så har jag för tillfället tappat lusten att sy. Jag syr trots det, mest för att bli klar med mina beställningar, men energin har försvunnit. Tror det beror på att sommaren är här.

Jag är inte bara intresserad av sömnad utan även av annat hantverk och under våren har mycket fått komma i handra hand då sömnaden fått gå före. Det kanske också är en anledning till att jag känner mig lite ointresserad.

Kanske har jag mättat mitt sömnadsbehov av allt syande? Eller är det så att kreativiteten avstannar under sommaren? Behöver jag göra något annat? Kanske gå en kurs eller utbyta lite idéer med andra likasinnade för att väcka glöden igen?

Blir du aldrig trött på att sy? Vad gör du då för att åter få energi till din hobby?
johannajanzen är inte uppkopplad   Svara med citat