Ja, nu när du säger det Alvan så har jag faktiskt sånt där algmellanlägg kvar sen jag broderade på frotté. Det skulle jag ju förstås ha haft ovanpå.
I det programmet ska man kunna förminska och förstora nästan hur mycket som helst som jag uppfattat det. Det är i avläsarprogrammet Customizing plus som man kan förstora eller förminska max 20%. Det var först gången jag använde Resize plus. Man kan säkert på nåt sätt ändra stygntätheten mer men det är svårt att veta hur det blir innan man broderar ut det juh.
Vad tycker ni? Kan man ha det här på sina byxor utan att folk lägger märke till att det är rätt dåligt gjort? Den vita undertråden syns på massor med ställen bla. Motivet sitter på en bakficka på skinkan. Kanske inte så många som kollar på min skinka på nära håll. I för sig så har jag jobbat en del med byxorna. Jag har sytt in dom, sänkt midjan och sytt om linningen på dom och tyckte att det skulle vara kul att få ett snyggt broderi på bakfickan som en liten extra tatch när man ändå hade jobbat så mycket med dom och dom blivit så snygga.
Men varför blir det så bubbligt och klumpigt då? Beror det bara på att jag endast hade ett lager rivbart mellanlägg under eller på nåt mer?
Senast redigerad av Hellebelle den 2006-06-12 klockan 21:26.
|