Hej Ingen
Jag tycker att det låter som att du inte har installerat skivan jag skrev om tidigare - Computer Connection - som följer med din Designer SE. Uppdateringen på ditt 3D program har inte med din symaskin att göra. Kan du föra över brodyrbilder via din USB sladd till maskinen?
Symaskinen ska vara ihop kopplad med datorn med USB sladden som ingår, inte med USB minnet som du också kan använda för att föra över brodyrer med.
Starta först din Designer SE, starta sen datorn och om du då också har installerat drivrutinerna till symaskinen i din dator ska det komma upp längst ner till höger en liten vit symaskin ( intill klockan på skärmen ). Har du installerat drivrutinerna men ikonen kommer inte upp kan du gå in på 3D Configure, och på flikarna "send1" och "send2" finns det en knapp där det står " Designer SE Communication" , tryck på den och den vita symaskins ikonen ska komma upp nertill på datorskärmen ( vid klockan ).
Har du inte installerat drivrutinerna måste du ta skivan som följer med din Designer SE och installera den som jag skrev tidigare ( i fodralet fanns som jag också skrev instruktioner på svenska ).
Får du fortfarande inte igång det, kontakta din återförsäljare där du köpte din Designer SE.
Dom kan uppdatera den åt dig, och även förklara muntligt hur du ska koppla ihop Datorn med symaskinen.
Till ElisabethS: När du har uppdaterat din symaskin blir den på Engelska men du kan gå in på maskinens sett meny och ändra tillbaka den till Svenska igen

det står i din manual till maskinen hur man ändrar språkval.
Tillbehör till Husqvarna Vikings symaskiner finns på en jätte fin katalog med din symaskin, där visas alla tillbehör med bilder och med svensk text hur man gör med det tillbehöret, har du inte en sådan katalog kan du gå till din närmaste Husqvarna återförsäljare och be att får en sådan. Det finns även på den svenska sidan på internet mycket hjälp att få ( på svenska ).
Hälsningar: Jan Lindström
Fackman på Husqvarna Viking i sandviken
www.husqvarnasandviken.com