Visa ett inlägg
Gammal 2006-05-21, 14:33   #3
Annika74 Annika74 är inte uppkopplad

Hej!

Är du osäker över vad du klär i, skulle jag rekommendera en bok som lite hjälp på vägen. Själv har jag tex köpt en bok som heter "Chic" av Katarina Ericsson Wärn, eftersom jag är total analfabet gällande vad jag passar i eller inte... Men jag har fått en hel del hjälp från den boken! Det finns fler böcker att välja på så klart, men ingen som jag har läst och kan rekommendera än så länge.

En grej som är jättebra, är att se på andra människor och få tips och idéer! Det finns ju faktiskt människor som är superduktiga på att klä sig snyggt, och de är perfekta att få inspiration av.
Ta tex Anna Book. Hon är liten och rund, men klär sig snyggt i modeller som passar henne.
Jag tycker att du ska klä dig figurnära i sköna, elastiska material, gärna enfärgat från topp till tå. Tycker du sen att du inte vill visa eventuella valkar, tar du en tunika över. KLÄ DIG INTE ENBART I STORA FORMLÖSA KLÄDER! Då ser du bara större ut!

Så mitt sytips till dig, är att leta rätt på ett bra mönster på en tunika, det är användbart till så mycket, och går att variera i det oändliga med hjälp av material, mönster och färger. Du kan ha tunika till vardags och fest, på stranden och på bröllop. Dessutom är det inte många sömmar och avancerade mönsterdelar.

Och du, strunta i din korkade slöjdlärare! Man kan lära sig allt, bara man är intresserad. Och ditt intresse har kanske inte kommit förrän nu!

Lycka till!
Annika74 är inte uppkopplad   Svara med citat