Visa ett inlägg
Gammal 2006-05-19, 19:44   #9
MonicaBoberg MonicaBoberg är inte uppkopplad

Hej,

Tack för alla vänliga ord.

Majlis, jag har inte införskaffat mikrofon för att spela in ljud på videorna så de är tysta än så länge. Men jag försöker att skriva så ingående som möjligt utan att det blir tjatigt. Så man måste läsa textfilen också.

Först och främst måste du ha Embird 2004 Basic, $99.
För att skapa brodyrer som jag visar i de flesta lektioner skall du ha Digitizing Tools, $150. Då kan du skapa områden med fyllning, satinsömmar, applikation och raksöm till konturer och redwork mm.

Sfumato Stitch är ett enda verktyg som man använder för att skapa fotoliknande brodyrer, $90.

När du laddat ner Studio 3.0 (själva miljön kan man säga) och installerat så har du Sfumato och Digitizing Tools i den att testa. Du kan testa att skapa brodyrer med begränsning i stygnantalet.

När du sedan betalar för den del du vill ha kan du börja skapa brodyrer obehindrat.

Jag kanske inte ska kan kalla lektionerna för lektion i studio längre eftersom det nog kan röra till det. De kanske ska heta lektion i Digitizing Tool eller Sfumato tool vilket jag nu använder. Ni får säga vad ni tycker. Det skall ju vara lätt för er att förstå.

Ha en trevlig helg

Monica Boberg
Atelje Kreativ
www.ateljekreativ.se
monica@ateljekreativ.se
MonicaBoberg är inte uppkopplad   Svara med citat