Visa ett inlägg
Gammal 2006-05-03, 23:45   #9
stinaac stinaac är inte uppkopplad

Bedrägeri eller ej???

Jag uppfattade symaskinen som både hel och komplett enligt texten på auktionen. Säljaren påstår också i mejl att den var hel, när hon provade den hemma hos sig.

Så någon gång under 20 min bilfärd gick symaskinen sönder. Det verkar mycket osannolikt, eftersom det är inuti maskinen det trasiga är. Sladden får inget fäste utan lossnar, Tittar man inuti med ficklampa så är plasten trasig kring "piggarna" som sladden skall sättas fast på. Känner man försiktigt med fingret känner man att det är söndrigt därinne. Elektriciteten fungerar inte alls.

Det var meningen att maskinen skulle skickas med buss till norrland, Men nu hämtades den direkt hos säljaren istället. Har jag förstått det rätt, att det är innehållet i annonsen som skall stämma - oavsett om varan skickas eller hämtas???

Eller har jag mig själv att skylla, därför att jag hämtade den hos säljaren och litade på annonsens innehåll? Säljaren vägrade både att svara i telefon och att träffas för att titta på symaskinen. Återköp var inte att tänka på!

Era gulliga debattinlägg i frågan lägger sig som plåster på såren över all oärlighet i världen...

Tack, tack, tack
skrev stinaac
stinaac är inte uppkopplad   Svara med citat