Visa ett inlägg
Gammal 2006-05-03, 14:03   #12
millsing millsing är inte uppkopplad

Vilken fräck skiss du har gjort!! Verkligen häftig klänning!

Min spontana reaktion, och jag är nog ganska gammalmodig och lite "traditionell" i det fallet, är att cocktailklänningar inte brukar spraka av olika färger och mönster utan vara just enkla och ge ett svalt men elegant intryck. Så jag hade nog satsat på ett enfärgat mönster istället, men det är min åsikt.

Varför inte använda ett enfärgat glansigt tyg som bas och använda olika färger till detaljerna?!

Sedan kanske det är så att just för att tyget är färgsprakande så kan det bli jättehäftigt men tänk på att inte överdosera detaljerna och framförallt - matcha dig själv och smyckena med klänningen, dvs. inga stora smycken, komplicerade håruppsättningar etc. för då blir hela intrycket plottrigt och konstigt och betraktaren vet inte riktigt vad den ska titta på. Och det vill man ju inte om man har skapat den själv, utan då vill man att folk ska lägga märke till "kreationen" och inse vilket fantastiskt jobb man gjort... Oj, nu lät jag nog väldigt allvarlig men skaparglädjen kan ibland skutta iväg enormt fort och man vill kanske inte se för hemmasnickrad ut.

Ett sista råd: Om du inte är så sy-van så är det verkligen överkurs att ge sig på ett randigt tyg och dessutom använda det åt olika håll. Spännande men MYCKET tålamodsprövande..!

Väntar med spänning på resultatet!

Hej hopp!
millsing är inte uppkopplad   Svara med citat