Visa ett inlägg
Gammal 2006-05-02, 20:43   #5
altikh altikh är inte uppkopplad

Vad bra att du berättade om försäljaren solros, tack skall du ha!

Det är som sagt svårt att veta vem man kan lita på - alla försäljare tycker förstås att deras maskiner är de bästa
Synd att det inte finns oberoende tester av symaskiner, jag känner bara till enda en och den tog inte upp de maskinerna jag är intresserad av.
När det gäller Bernina så är det möjligt att plastgriparen är orsaken till det dåliga ryktet. I så fall är det ju bra att vi får veta att den numera är utbytt med en av stål.
De klagomål jag har hört den senaste tiden är framför allt att trädningen av maskinen har blivit så känslig och att tråden hoppar ur trådhållaren nere vid nålen när man slutar att sy. Man måste alltså kolla där hela tiden - en liten detalj förstås men den kan vara irriterande nog. Skeptisk blir jag också när trogna Bernina-fans berättar att de inte kommer att köpa någon ny Bernina. Klagomålen kommer både från lärare, sömmerskor och så självklart från konkurrerande försäljare (dock inte den andra försäljaren i Kungsbacka).

Om en maskin tillverkas i Asien (vare sig det är Taiwan eller Thailand) har självklart ingen betydning för kvaliten, det är jag däremot helt enig i. Det är kvalitetskraven i produktionen som är det viktiga.
Mvh
Alice
altikh är inte uppkopplad   Svara med citat