Visa ett inlägg
Gammal 2006-05-02, 09:39   #3
KentHansen KentHansen är inte uppkopplad

Hej Altikh

Vem är det som sprider sådana rykten??

Bernina hade en "svacka" för 7-8 år sedan, på en del activa 130 o 140 bl.a på grund av att vi använde plastgripare, men för 3-4 år sedan gick vi tillbaka till stålgripare, så idag är ALLA vitala delar i metall i en Bernina.

Jag skulle gärna villja klargöra några saker..
Berninas activa serie tillverkas i BERNINAS EGEN fabrik i Thailand. Kvalitetsmässigt är det ingen skillnad om en maskin sätts ihop i Thailand eller Schweiz...komponenterna är de samma, med samma höga kvalitet som alltid när det gäller Bernina.

Jag vågar påstå att ALLA symaskinsmärken som säljs i Sverige, har maskiner tillverkade i Asien. Alla har dock inte en EGEN fabrik, utan en konkurrent tillverkar dom och byter ut "skalet".

Vi säljer mer maskiner än någonsin, bl.a till skolor som inte accepterar maskiner som måste repareras hela tiden.

Vad det gäller återförsäljare, så finns vi representerade i över hela landet (nästan - se åf-listan http://www.bernina.se/dealer-n29-sD.html)

Om du väljer en Bernina, kan du vara säker på 2 saker:
1) att du får en maskin som kommer att hålla i många år.
2) att du får hjälp o service av engagerade återförsäljare som stöttas av kompetent gäng i Kungsbacka (Bernina huvudkontor i Sverige)

Jag hoppas att jag gett dig en ny syn på Bernina. Du är alltid välkommen att höra av dig om du har ytterligare frågor eller funderingar.

Med vänlig hälsning
Bernina Nordic

Kent Hansen
Teknisk Support
KentHansen är inte uppkopplad   Svara med citat