Visa ett inlägg
Gammal 2006-04-23, 14:13   #5
ichigo ichigo är inte uppkopplad

Ok jag ville bara veta om de är någonting att ha.
Nu förstår jag att de helt enkelt vill ha mycket för pengarna eller har låga marginaler.

Men reparationer verkar ok, ja? Jag kanske ska byta ämnesraden.

Jag har haft riktig usel erfarenhet med Melins symaskiner, vet inte om de finns kvar. Men riktit usel erfarenhet, usch. För mig verkar det som någonting enkel, t.ex. att symaskinen var "fel timad" eller så, eller i alla fall slår nålen mot någonting därnere. men nej inte lyckade han laga det eller förstå problemet. (inte denna symaskinen, men fortfarande pfaff-maskin)

Så jag säger nej tack till amatörer. Då kan jag lika gärna fortsätta försöka laga själv....

Problemet med just gamla pfaffmaskiner (och kanske nya?) är att de är så extremt konstruerade (typ en grej gör tusen olika saker samtidigt och om det sitter liksom 1 mm fel så blir det åt helvete) och inte direkt lätt att förstå sig på. Det är i alla fall vad som sagts på en pfaff-forum, men jag håller nu med om att det inte är "logisk" och lätt att förstå!

Så ja, det är därför jag vill ha folk som har erfarenhet och kompetens i att reparera mekaniska pfaffmaskiner.
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat