Textilcentrum i Sumpan är bra på det viset att det finns mycket, och är man ute efter "bastyger" så hittar man det där. Fast om man vill ha det där som ger pricken över i:et så tycker jag det blir svårare. Dessutom, precis som du säger Johanna, så är det svårt att hitta. Jag har inte hittat något system på deras hyllor riktigt. I vissa fall är det sorterat på färg, i andra fall kvalité och några verkar inte ligga efter något system alls.
Vi köper ju alla olika typer av tyger beroende på intresse. Själv skulle jag vilja sy mer toppar till mig själv, helst i trikå. Men det utbudet är synnerligen dåligt måste jag säga. Jag kan springa hela stan runt utan att hitta något som stämmer överens med mina krav.Förutom att hitta ett tyg som ser bra ut så vill jag ju också ha av rätt kvalite och den kompinationen är svår. Var finns alla interlocktrikåer eller trikåer med viskos i?
Jag syr ju en hel del barnkläder och ni vet kanske redan att jag har en favorit butik där, Ottilia i Södertälje. Jag hoppas verkligen att hon klarar av att hänga med och inte ger upp och lägger ner. Jag kan leva med att priserna är något högre och att jag får åka en bra bit bara för att utbudet är så bra. Önskar att det fanns lite mer vuxet utbud, men det verkar vara på gång lite.
Visst e-handlel i all ära, men jag vill fortfarande kläma och känna. Rulla ut en meter och se hur det faller. Den taktila responsen är så himla viktig och jag vet att det är fler än jag som behöver den.
|