Visa ett inlägg
Gammal 2006-04-23, 06:24   #6
johannajanzen johannajanzen är inte uppkopplad

Jag har samma erfarenhet av Ohlssons... Det händer sällan att jag kommer tomhänt ut ur en tygaffärer, men där har det hänt flera gånger. Nog finns det tyger och nog är det folk där, men aldrig att det finns ngt i min smak. Butiken kan ha hur mkt som helst, men ändå ha ett dåligt utbud. Vad är då ett dåligt utbud????

Själv har jag ingen aning, men en fundering. Det har mkt med att göra tillgänglighet, personal, priser, möjlighet att välja mellan färger av samma typ av kvalitet. Bara för att jag ska sy en tröja i trikå, så vill jag inte bara välja den enda färg i den kvalitet som jag söker.

När man gör beställningsjobb så vill kunden välja fritt färg och kvalitet, det är ju det som är en av fördelarna med att sy själv. Det är väldigt svårt att hitta så mkt valmöjligheter i bland att man kan tillfredsställa kunden.

Större kedjor håller jag med om att de köper in stora partier och mer begränsat utval, men mindre butiker har sällan råd att köpa in nyheter löpande i sitt sortiment och har ofta samma utbud vecka efter vecka. (Jag besöker en tygaffär minst 1 ggg/vecka).

JAg brukar se till att komplettera mina köp, tyg i en butik och knappar i en annan etc. Väljer också olika butiker efter vad jag söker för typ av tyg. Envisas dock att besöka butiker jag inte gillar, om de ligger hyvsat bra till. Tänker att en dag kanske det där drömtyget dyker upp, man måste ju vara på sin vakt.

En butik som jag gett flera chanser är den i Sundbyberg. Många säger att den är gudomlig, jo det är den för så mkt tyg som finns där är obeskrivligt, men... Problemet jag finner där, jag hittar inget! Jag får ingen överblick i hyllorna som är tackhöga. Jag ger upp och går besviken ut. Det kanske bara är jag eller så har jag olyckligtvis varit där en dålig dag då inget är intressant av vad som erbjuds.
johannajanzen är inte uppkopplad   Svara med citat