Jag har gått med de här tankarna i någon vecka. När jag ska överföra mönstret till mönsterpapper blir jag bara så irriterad när nålarna man sätter för att hålla fast allt samtidigt gör att det buktar åt alla möjliga håll och kanter. Alltid blir det en förskjutning när jag ritar av mönstret på någon/några millimeter och ska man ha perfekt passform blir ju det jättesvårt. Kanske är jag också perfektionist men det vore skönt att slippa den där osäkerheten.
Så... jag började fundera på om magneter kunde vara lösningen. Man har ett bord med magnetisk yta, lägger upp mönstret och allt annat, fäster arken med någorlunda starka magneter (det får ju inte glida) och ritar. Arken buktar sig inte så man slipper den här förskjutningen, och har man ett litet bord så riskerar man ju inte att den extra centimetern papper utanför får allt att ramla i golvet.
Med min (o)tur finns det här säkert redan och det här blir ett meningslöst inlägg, men om det inte är påkommet, finns det någon med åsikter om den här frågan? Själv ser jag nästan bara positiva saker, som alla nålar man inte kommer att tappa t ex.
/Alexpalex