Det är enkelt att importera vektorfilerna, men en annan sak att göra ett broderi av dem. Tyvärr så är det inte riktigt så enkelt att bara importera och vips så har man en logga. Lite enklare loggor gå väl bra, men blir det lite mer komplicerat med ytor som man vill ha hål i m m så krävs det mer arbete.
Överhuvudtaget, oavsätt vilket program man använder, är det inte bara att klicka lite och tro att det är klart. Man måste lära sig hur stygnen beter sig för att få det riktigt bra, och det är en övnings sak. Jag har hitills inte hört talas om en enda automatisk stygnsättningsprogram som fungerar riktigt bra.
Jag test körde Janomes äldre program ett tag och det är ingen större skillnad på programen. Jag hittade inte under den tiden någon sätt att importera vektorer i det programet. (Men jag kan ha missat det eftersom det var under så kort tid.) Och då är det ju bra att man överhuvudtaget kan importera.
Som en van användare av andra vektorbaseradeprogram och andra bildprogram (illustrator, photoshop, AutoCAD) så finns det saker jag skulle vilja ändra på. Men det tror jag är en generell önskan och inget som enbart rör Embird. Jag kan ha en viss förståelse för att utvecklingen inte går riktigt lika fort eftersom antalet användare är ganska mycket lägre än för de andra programmen och därmed även deras budget. Fast det irriterar lite.
Kan som sagt inte se någon som helst anledning att köpa de dyrare programen, de klarar ju inte av mer saker eller nåt.
|