Citat:
nappe skrev:
Hej, jag har en mycket gammal huskvarna 2000SL. Det är så att i den finns en skyttel av metall som går i en "plastsak". Den åldras. Så med jämna mellanrum runt vart 6:e år så får jag byta den. Och då uppstår det problemet som du har nu. Jag är inte kunnig och vet inte om din maskin har samma dilemma. Men så blir det på min.Går det ytterligare ett tag så funkar inte undertråden. Maskinen hinner inte att göra ett riktigt stygn.
Nappe
|
Nämen det kanske är nåt sånt fel det är på min då. För jag vet inte hur gammal den är. Jag köpte den begagnad från Husqvarnas butik i V-ås för ca 7-8 månader sedan(bor i gbg nu) där dom lämnade 1 års garanti på den begagnade maskinen men det gäller tydligen inte på husqvarnabutikerna här i Göteborg. Vet inte hur jag ska göra. Det blev visst dyrt. Men dom hade kontrollerat den innan dom sålde den.
Men det med undertråden har låtit sen jag köpte den. Det är bara det att jag inte märkte det förrän jag flyttade till gbg och det är bara när jag syr snabbt och vissa sömmar tror jag till och med.
Jag har inte hunit kollat det där med stygnplåten som jag tänkte göra. Men stygnplåten har ju några jack i sig. Jag har bytt till ny nål men den fortsätter.
Läste i någon sytidning att man ska byta ut den eller slipa på den lite när den blivit jack i. Ska kanske börja med att slipa på den lite.
-Helen