Hej Inger!
Jag äger en underbar Designer 1...som man inte kan annat än tycka är helt underbar. Just nu syr den för fullt och har så gjort nu i ca 9 timmar och det är inget ovanligt för mig eftersom jag broderar mycket. Den är med andra ord en riktig trotjänare

.
Den syr jämnt och fint, både inom brodyrsammanhang och vid vanlig sömnad. Just nu broderar jag en paradhandduk och då använder jag mig av en megabåge som kan brodera 36 x 15 cm stora brodyrer, vilket blir maffiga brodyrer som bl a är användbara till dukar, gardiner men också kläder (bl a om man vill smycka ryggtavlor etc). Jag vet inte om det finns någon annan maskin som klarar så stora brodyrer...det är möjligt att det kommit ut någon annan med dessa möjligheter... tidigare var det dock inte det.
Designer 1 har ett unikt sensorsystem som Husqvarna lär ha tagit patent på. Du slipper därför ratta och justera när Du syr olika tygtjocklekar...den syr perfekt oberoende om det är tyll eller tjockt vademaltyg. En annan finess är att Husqvarna lägger uppgraderingar på nätet som man kostnadsfritt kan ladda hem. Då tankar man över det på en diskett som man sedan stoppar in i maskinen och vips så har Du fått en "ny" maskin med extra finesser.
En fördel är just att den tar disketter...även då man stoppar in brodyrer...så det är lätt och smidigt.
Du vill höra både positiva och negativa kommentarer...hm, svårt att hitta något negativt...skulle i så fall vara priset, men tänker man på att en dator med lite mer prestanda kostar lika mycket och som har betydligt kortare livslängd (min dator är 3 år och känns hopplöst gammal och seg...men min symaskin som är betydligt äldre känns ungdomlig) så är inte heller priset eg något att säga om...även om det är mycket pengar....väldigt mycket pengar.
Lycka till med köpet och välkommen till en ny underbar värld.
Nu sa maskinen pip, pip...brodyren är klar...nu skall jag haka av brodyrenheten och sy färdigt en klänning till min dotter.
God fortsättning på året!
Linnéa