Hej!
vad rekommederar ni? En overlock med täcksömsfunktion eller en vanlig overlock och en enskild täcksömsmaskin?
Jag är sugen på Babylockens vanliga overlock:Babylock Imagine och sedan köpa Janomes täcksömsmaskin: Cover pro 1000CP.
Har ni någon erfaranehet av dom här maskinerna och är dom bra? Vad ska jag tänka på när jag ska köpa maskin? (Då jag är ute efter enkelhet med maskinen ur huvud taget men särskilt trädningen och snabbt ska det gå också att ändra saker.)
Jag provsydde den täcksömsmaskinen jag skrev om men det är ju nästan som att sy en tvillingsöm på vanliga symaskinen. Är täcksömsmaskinens sömmar så mycket stretchigare så att man borde ha en sån eller är det onödiga pengar för mig som absolut inte har en hög inkomst? Är täcksömsmaskin nödvändig? Jag vill ha snygga & proffsiga kläder.
Jag kommer sy en del kläder som jag kommer sälja men mest kommer jag sy till mig själv då jag har problem med axlar, rygg och nacke.
Finns det andra maskiner som är bättre som ni rekommenderar?
Babylocken är inbyggd differentialmatning. Det är väl inge bra? Då går det ju inte att ställa in själv om det skulle krångal i vissa tyger....
Det blev mycket frågor. =) Hoppas det är någon som har något svar snart för jag tänker ge mig på köp av maskin/maskiner så fort som möjligt.
Tack på förhand!