Hej Frida - hur går det för dig? Tänkte på dig när jag var i min symaskinsaffär nyss, där såg jag att de hade flera begagnade 2000! Det borde inte vara svårt att hitta en på det sättet. Då är de genomgångna och man får viss garanti. Vill du köpa privat tycker jag visst att du ska göra det. Jag brukar titta säljaren i ögonen och fråga om maskinen fungerar, ålder etc. Ta gärna med dig någon sykunnig eller annan person du litar på. Det är få människor som luras med flit! Känner du dig osäker kan du ju fråga om du får ta den till Husqvarnaaffären för en koll - men räkna med att det kostar ca 500 kr -och det är du som får betala. Annat alternativ är att du utverkar bytesrätt inom en vecka om den inte fungerar tillfredställande (många gamla maskiner har ju stått oancvända på vinden ett antal år, och säljaren har inte själv full koll om de funkar)Min första maskin var en begagnad Husqvarna 2000, köpt i Husqvarnaaffär, för mig kändes det som ett bra sätt att börja. Tips; modellerna med sömbildare (runda plastmojer man sätter in bak på maskinen) tycker jag är de allra bästa. Se till att maskinen kan sy åtminstone några elastiska sömmar, så du kan sy tröjor etc. om du vill. Lycka till!
|