Ämne: Inge-Lise
Visa ett inlägg
Gammal 2006-03-28, 16:33   #3
Cassy Cassy är inte uppkopplad

Question Något att fundera på

Tips 1:
Låna ut barnen och ta en hel sydag och njut!

Tips 2:
Ta till vara småstunder.
Nödvändigt: en syplats där allt kan stå framme. (Sömnad kräver rätt mycket attiraljer och man drar sig för att sätta igång om allt ska plockas fram bara för en liten stund.)
Planera sömnaden och klipp till det du ska sy när du har något bättre tid.
Sy sedan småstunder då och då. Syr man en halvtimme flera gånger i veckan så blir det ju en hel del sytt.

Tips 3:
Fundera på om det räcker att drömma om att sy. Det är härligt bara att känna på vackra tyger och titta i kataloger och sådant.

Tips 4:
Det finns de som säger att man tar sig tid för det man älskar... men jag vet inte hur det är för oss i praktiken... Många kvinnor har nog så mycket kring sig med barn och familj att det blir svårt att avsätta tid för sig själv och sina intressen. Om man gör ett "schema" över sitt liv så kanske det visar sig att tiden helt enkelt inte räcker till...
Samtidigt så är det ju mitt liv som tickar iväg minut för minut (krasst räknat) och när ska jag göra det som jag vill?
Det fjärde tipset handlar alltså om att bli medveten om sina drömmar och ställa dem i relation till sitt liv och sin tid här på jorden.
Cassy är inte uppkopplad   Svara med citat