Citat:
Andy skrev:
...
Att välja symaskin är nog lite som att välja bil. En del gillar Saab, andra Volvo osv..
Det är helt enkelt bra att bege sig till butiken och testsy.
Lycka till med inköpet!
/Andy
|
Det där är bara
så sant; Jag är inkörd på bernina, vi hade en sån hemma, och husqvarnorna i skolan kom jag inte överens med, så när jag fick min maskin ville jag ha en bernina.
Nu känner jag att jag kanske skulle vilja ha en med mer finesser, men jag är inte säker på vad som egentligen behövs eller är vettigt. Hur mycket mer finesser. 440QE verkar intressant, men t ex artista 200? När använder man 853 sömmar??? Men sånt där som att kunna plugga till datorn låter väldigt lockande ...
På samma gång får jag en känsla av att ju fler grejer folk sytt, ju mer verkar de gå över på handsytt för att det ska ta lite mer tid, och bli mer personligt. Ungefär som japansk keramik. Själv har jag ju å andra sidan inte så mkt tid än på några år, typ tills Lillan är tio eller mer

Just nu uppgraderar jag tillbehören till den jag har och ser hur bra det kan bli.
Men sugen på broderimaskin, sugen på overlock också, och det där med en mer spännande kviltare - och så är det ju utrymmet också ...