Har du hittat till Tygcentrum (den mittemot myrorna) har du enligt mig redan hittat den bästa. Det är inte alltid billigast där men servicen är överlägset bäst och tjejen som har butiken verkar kunna trolla fram saker ur sina hyllor.
Tyvärr stängde en av Uppsalas större tygaffärer nyligen och vi har inte lika många tygaffärer här som man skulle kunna tro.
Några till har vi dock. I samma hus som Ohlssons, fast runt hörnet på dragarbrunnsgatan 44 precis brevid biografen Royal ligger Babra Symaskinservice de har en hel del tyger.
I city vill jag även slå ett slag för Åhléns tygavdelning, där har jag hittat mycket roligt och även fast det är tyger som är tänkta för inredning passar de flesta alldeles utmärkt att sy kläder av. Åhlens ligger ju på storatorget och tygavdelningen den ligger högst upp i det där gräsligt fula huset.
Vill man handla billigt i Uppsala får man åka till Tygomania på Kungsgatan 78, sortimentet är stort men inte så brett som man skulle kunna önska sig. De har allt och inget på samma gång. Men en utflykt dit kanske kräver en busstur om man nu inte har väldigt bekväma skor.
Nu när jag skriver det här så är det ju rätt sent så jag har nog glömt massor men hoppas att jag fick med något som var intressant för dig i alla fall.
|