Citat:
Ejje skrev:
Har läst om Singer och det låter som en bra maskin. Och allt finns med för att kunna göra egna broderier med hjälp av datorn (tex från ett digitalt foto)? Eller måste man köpa till något mer?
|
Nja, du får med autopunch med vilken du kan göra egna broderier av enklare bilder men till foton finns det ett annat program som man får använda (köpa till). Vilket program det då skulle vara överlåter jag till andra att bedöma, jag kan inte sådant.
Själv tycker jag nog att autopunch är sådär. Stygnsättning är inte så enkelt och låter sig oftast inte göras helt automatiskt. Men jag har som sagt bara testat det två gånger. Det finns så mycket broderier på nätet så jag har faktiskt inte kännt att jag behövt stygnsätta någonting på egen hand.
Vad du skall tänka på när du köper Singern är dock att du måste ha datorn kopplad till symaskinen direkt när du broderar. Det är nämligen datorn som för över informationen bit för bit till symaskinen. Det är väl därför Singern är lite billigare än övriga maskiner. Men den kan brodera helt okej tycker jag.