Ämne: Quiltbord
Visa ett inlägg
Gammal 2006-03-22, 07:49   #14
Lingling Lingling är inte uppkopplad

Huja, för att gå över från könsperspektivet till quiltborden igen
eller äh ..
Händig, det är nog både jag och maken emellanåt, men bor man i lägenhet så har man ofta inte så mkt möjlighet att såga till saker och så, och förut hade min man en arbetsplats där han hade tillgång till en verkstad där han kunde såga till grejer i plexi, nu har han inte det. Och mina föräldrar har flyttat så deras fina källarhobbyrum kan vi inte heller låna ... Min far samlade verktyg och grejer, men blev tvungen att göra av med en hel del.
Sänka ner symaskinen i bordet, det vore kul, men jag tror min man skulle bli lite ledsen om jag sågade sönder hans fina matsalsbord Även om jag satte dit fina gångjärn ...
Det ÄR lätt att fastna i frågan om vem som är händig eller vad som är händigt, en del handlar ju egentligen mer om kroppskrafter eller att verktyg och maskiner är avpassade efter stora händer.

Men quiltbord, var inne på symaskinsaffären och det jag ville ha hittades först inte, men så kom det in en kille som erbjöd sig att göra ett åt mig får se hur det blir

Smal friarm, jo det har jag önskat mig emellanåt också, Mkt av mitt första sömmande var dockkläder, barbiekläder ofta, bl a har jag sytt hattar, man önskar sig en minipressarfot då dessutom!
Lingling är inte uppkopplad   Svara med citat