Hej!
Jag sitter och knåpar med vad jag tyckt hittills har varit ett jättebra, enkelt och lättfattligt mönster. Nämligen
Kwik Sew Pattern 3115, Misses Pants & Tops
Byxorna gick jättebra, men top A, linnet med inbyggd tuttekasse (ursäkta ordvalet), förstår jag mig inte på. Är det någon av er som har sytt efter det här mönstret och kan guida mig?
Om jag ska försöka förklara mitt problem så låter det så här:
Själva tuttekassen ska ha en resår hela vägen nertill. Bakstycket är helt slätt. Framstycket har på varsin sida om mitt fram två markering där man ska rynka tyget. Resåren ska inte sträckas när man nålar fast det på bakstycket och fram till dit rynktråden börjar. Sedan ska man nåla fast resåren i mitt fram markeringen. Så här långt är jag med. Men...sedan står det att jag ska dra ihop rynktrådarna så att jag kan nåla dit resåren. Ska resåren sträckas eller inte?! För gör jag inte det blir rynkningen så "hård" att allt hamnar på samma ställe till en klump.
Någon som förstår vad jag menar och kanske har någon idé? Likaså tar jag tacksamt emot tips om vilket slags tyg man ska använda. I mönstret står det swimwear lining..och vad kan det vara?
Jag går och sprättar så länge
/Mia