Når man sye et venskabstæppe (täcke), syr man så mange blokke, som man er i gruppen og sender dem til hinanden. Så kan hver deltager selv bestemme, hvordan man sætter blokkene op / sätter dem ihop!
Vi skal nu blive enige om, hvor mange, vi vil være: hvis vi er 12, skal vi sy 12 blokke (den ene til sig selv) og sende (skicka) til de andre, vi skal også være enige om, hvornår de SKAL være færdige, og endelig (mycket vigtigt!), skal vi blive enige om, hvad tema eller hvad block, vi vil sy.
Jeg har kommet med flere forslag, og jeg synes også, at forslaget om husblock er godt. Der er mange muligheder.
Sy-teknikken kan være traditionel lapp-teknik for hand eller på maskine, men man kan også vælge fri teknik, det vil sige, at det er frit, om man syr applikation, paper-piecing, maskin- eller hand-syning, med papir-skabeloner eller "amerikansk syning" = uden papir.
Hvis vi vælger husblock eller stjärnor, kan man bruge fri teknik. Hvis vi vælger en bestemt block, som f.ex. en af dem, jeg har foreslået, må man sy traditionelt (incl paper-piecing)
Først: hvor mange vil vi være=hvor mange blocke vil vi sy?
|