Visa ett inlägg
Gammal 2006-03-12, 18:28   #21
Beth Beth är inte uppkopplad

Tack alla för råd och stöd. Jag har varit på smärtkliniken i Malmö för bedömning 2004, Fk skickade mig dit, fick vänta 9 månader för denna bedömning. De rekommenderade ps.kontakt, kognitiv beteendeterapi, jag fick dock inte någon terapeut att gå till utan fick betala själv. Det kostade 900 kr per gång, två-tre ggr/mån, jag fick avbryta efter 3 månader då jag inte hade ekonomiska möjligheter att fortsätta.
Jag gick i samband med detta på basal kroppskännedom, vilket var mycket bra, jag använder en del av övningarna dagligen.
Nu har jag fått ett fys-recept, ska gå till sjukgymnast och få hjälp att träna upp mina ryggmuskler samt även ett simkort. Väntar på att få dem hemskickade till mig. Jag har efter 1½ års väntetid fått tid till psykiatisk hjälp, ska dit första gången 14 mars.
M-Röntgen visar på central artros i höftkulor och förslitningar i 5 ryggkotor så jag förväntar mig inte att bli av med smärtorna.
Mötet den 8 mars ledde till att jag kommer att få tidsbegränsad sjukersättning ist för som nu sjukpenning. Jag har min anställning kvar men kommer troligtvis inte att kunna gå tillbaka till min tjänst. Så jag får hitta något annat att syssla med. I och med att jag har kvar min anställning kommer jag att få utbet fr Afa-försäkringen vilket är 10% av min lön, det är jag tacksam för, sjukersättningen lär inte bli fet precis.
Jag får ta en dag i taget och skapa i min vrå, målar och syr om vartannat. Vad det blir av mig i slutändan återstår att se. Jag har som mål att återgå i arbetslivet och med min envishet och kämparvilja kommer det att gå på något sätt. Nu ska jag i första hand koncentrera mig på att bli friskare, mentalt och fysiskt.
Beth är inte uppkopplad   Svara med citat