Ämne: användarnamn
Visa ett inlägg
Gammal 2006-03-12, 17:29   #6
onebigmob onebigmob är inte uppkopplad

Hej brodyyr:
Ja, det är anonymitet som efterfrågas. Inte så mycket för att jag har fuffens för mig, eller för att jag vill skriva skit om andra användare, utan för att dessa andra användare inte skall veta vem jag är, och inte heller ha möjlighet att ta reda på det. Eller att någon icke-användare, forumet är ju tillgängligt även för icke-medlemmar, får för sig att utnyttja information publicerad på sysidan för sina egna syften, vad de nu än må vara. Att utgå ifrån att Sysidan, till skillnad från övriga Internet, inte härbärgerar även sådan personer är i mitt tycke ett lite för naivt säkerhetstänkande.

Och, som jag skrev tidigare, skulle jag skriva skit om någon blir jag, om jag blir anmäld och moderator sköter sitt jobb, bannad på nolltid:

Citat:
För att förhindra fejkade inlägg och annat ofog registreras din dators adress tillsammans med inlägget.
Det skulle för övrigt vara kul att hör hur admin har resonerat kring dessa frågor, på de flesta sidor jag är registrerad finns överhuvudtaget inte möjligheten att registrera någonting annat än användarnamn och lösenord.

/onebigmob
onebigmob är inte uppkopplad   Svara med citat