Visa ett inlägg
Gammal 2006-03-11, 23:09   #2
Tess Tess är inte uppkopplad

Att kunna brodera med maskin,måste du ha en symaskin med broderifunktion.
Det finns också maskiner med enbart broderifunktion.Dessa är lite billigare än dom som du kan både sy och brodera med.
Om man har en maskin med bara broderi,då behöver man en vanlig symaskin också,om man tänker sy själv också kläder,vilket jag antar att du vill?
Själv har jag en kombinerad sy/broderimaskin Husqvarna Designer1 heter min maskin.
Det är ungefär 6 år sedan jag köpte den.
Husqvarnas maskiner tycker jag är väldigt dyra,och du kan få en precis lika bra broderimaskin i många olika märken,och väldigt mycket billigare.
Jag som väldigt inbiten maskinbroderare,skulle önska att jag hade en "vanlig symaskin",som jag kunde sy med under tiden när den andra broderar.
Jag har en dock en overlocksmaskin som kan uträtta väldigt mycket av den "vanliga" sömnaden .
Dock ej vanlig raksöm och stickningar.
Det finns många olika program i olika märken.
Alla Husqvarnas program är dock omotiverat dyra.
Det finns mycket billigare och i mitt tycke bättre program (tex: Embird)
Följaktligen använder jag inte några Husqvarnas program.På det sättet har jag sparat tiotusentals kronor i reda pengar.
Jag pratar rätt så mycket om ekonomin runt maskiner och program då det är för mig själv en viktig del i det hela.
Det roligaste är dock att har man en gång börjat med maskinbroderi så är man ganska säkert fast.
Och resultatet blir verkligen suberb,för dessa maskiner broderar verkligen bra.
Du är så välkommen i vår glada broderisida här i forumet.
Här finns oerhört många kunniga syvänner,som kan allt inom maskinbroderi och mycket mer därtill.
Och det bästa är att här finns sådan osjälvisk hjälparanda!
Fortsätt fråga,och jag hoppas att jag kunde litegrann redogöra om maskinbroderi.
Vi skrivs TESS!
Tess är inte uppkopplad   Svara med citat