Provdocka av gips
Nu har jag tröttnat på att inte ha något att hänga mina verk på: För att underlätta arbetet har jag bestämt mig för att göra en egen provdocka i gips, enligt Sick-Sack (programmet på TV4+) modellen.
Men, så igår skulle jag köpa gips (sådana där gipsbindor) på apoteket och de hade inga alls. Det fanns ingen som kunde informera mig om ifall apoteket helt slutat sälja dessa till allmänheten. Är det någon här som vet?
Ni som gjort provdockor i gips, vad har ni använt? Vart har ni hittat gips? Och vad har det kostat?
Den där "käppen" eller foten som dockan ska stå på.. vad ska man använda till en sådan? En gammal lampfot eller tillverka en egen av rundstav och något att stoppa staven i.
En fråga till.. Jag har just nu storlek 42, men troligtvis kommer jag att till sommaren vara någonstans runt storlek 38 (min standard storlek). Kommer jag fortfarande då kunna använda mig ut av min provdocka, eller hur gör jag när min storlek åker ner eller upp? Går det inte att "kalibrera" en egen provdocka på något sätt? Har aldrig haft större storlek än 42.. och inte mindre än 36.. så några jättestora försändringar handlar det ju inte om, men tråkigt om man inte kan använda sig ut av sin provdocka efter några månader.
|