Lite förklaringar om jag skrivit"snurrigt".
Hade en HQ 2000 som min första maskin.Jag är självlärd,fast senare på från 1979-84 Skaffade jag mig en utbildning.Det mesta hade jag ju redan lärt mig alldeles själv,då mitt syintresse var verkligen"brinnande"milt yttryckt".
HQ 2000 var verkligen en "En arbetshäst att lita på".Den reparerades några gånger,men så mycket som jag sydde var det helt i sin ordning.
den gick ju varm nästan dygnet runt.Den byttes mot en HQ PRISMA som var totalt värdelös.
Men jag hade på den tiden en väldigt seriös HQ handlare här i GBG.
Han bytte den utan massa reparationer och krångel mot en ny likadan.
Den funkade bra!
Samtidigt köpte jag min första overlock,en HQ 660 D och fick en DIANA provdocka på köpet,plus en massa pressarfötter och annat kul.
(Det var tider det).
Efter några år så uppgraderade jag min "maskinpark"med nya maskiner ,och allt var frid och fröjd.
När åren gick och dataåldern gjorde sitt intåg även på symaskinsfronten ville jag förstås ha en Broderimaskin.
Det var ju helt klart att en HQ skulle det vara!
Hur annars?
Det blev en HQ D1 i december 1999.
Och samtidigt en ny overlock HQ 936.
Och det är den maskinen som är så dålig att jag förstår inte att HQ sålde sånt skräp för 38,500
kronor.
Där kom det inte i frågan att få en ny maskin utan den åkte skytteltrafik på reparation efter reparation.
Och så har det hållit på.
Som plåster på såren fick jag en MEGA båge men UTAN clips som håller tyget på plats?
Maskinen var ju låååånga tider I HUSKVARNA på olika reparationer.
Sen när jag hörde av mig efter dessa clips,så var folket där väldigt kyliga mot mig.
CLIPSEN HAR JAG INTE FÅTT ÄN IDAG.
Efter en massa mejl och försök att nå dessa minst sagt motvilliga personer,klagade jag hos HQ i MÖLNDAL att HQ inte svarar på mejl?
Därifrån kom ett mycket giftigt svar att HQ svarar ALLTID på ALLA mejl!
OKEJ! Dom svarar på alla andra mejl isåfall men inte på just mina,för dom vill inte ha med mej att göra överhuvudtaget,vad jag har förstått???
Jag vill efter all turbulens runt HQ D1 affärer uppmana alla att när ni väljer symaskin,så var väldigt uppmärksamma för vilken service ni kommer att få!
Det kan ju vara svårt att veta i början,och just därför borde man här på sysidan recensera även Återförsåljare m.m.
Inte efter maskin köpet.Då är alla trevliga!
Det är först när det dyker upp problem,gång efter annan som man kan veta vad dom går för!
Jag som mycket trogen HQ ägare kan till min stora sorg säga att HQ är inte vad den varit på någån front.
Efter alla sorger och bedrövelser,har jag nu en kontakt med HUSQVARNA STUDIO på Övre Husargatan här i GBG.Där Har jag blivit äntligen mött och betrodd som en människa ska bli!
Men det är det som jag tycker är så allvarligt att dessa BRA representanter är så svåra att hitta.
För mig tog det 5 långa år att komma rätt,men trotts det har jag fått så "kalla fötter"av det kyliga och rent av fientliga bemötandet,under alla dessa år att det blir nog inte en HQ maskin som jag kommer att snubbla på i första taget.Har man tappat förtroendet går det inte att bygga upp iett nafs!
Önskar trotsallt en fin sy och broderivår till er alla trevliga och hjälpsamma syvänner på sysidan.TESS