Visa ett inlägg
Gammal 2006-02-21, 10:31   #15
Rae Rae är inte uppkopplad

Hej!
Jag känner igen så mycket av det som har sagts...är också akademiker och för 10 år sen gick jag igenom samma (har fibro,mm). Du ska definitivt ha med en fack representant vid detta mötet. Och gärna någon mer, typ man, sambo, släkting eller god vän som kan ge dig moralisk support. De måste inte känna sig tvungen att föra din talan, men bara du har någon med blir det lättare för dig.

En annan sak, när jag hade det som värst gick jag hos en psykiatriker och sedan kurator....det hjälpte mycket. Man blir så nedkörd psykiskt när allting går runt. Man känner sig väldigt ensam.

Jag försökte också med rehabilitering...och det ska man göra...men, om det inte funkar så måste man säga ifrån innan det är för sent och man är nerkört i botten igen.

En annan sak som hjälpte mig var att jag frågade de på Försäkringskassan vad de hade för utbildning och erfarenhet i sitt yrke...på något sätt fick det mig att känna att de fick förstå att jag kunde ställa krav på de... att jag var intresserade av de och hur de kunde hjälpa mig. Jag fick också klart för mig att en del hade inte mycket att ge mig. Jag tackade också när de hade gjort något som hade hjälpt...och det uppskattade de. Det är lite svårt att förklara.

Hoppas det går bra.
Rae
Rae är inte uppkopplad   Svara med citat