Visa ett inlägg
Gammal 2006-02-21, 10:28   #14
helelf helelf är inte uppkopplad

hej Lisbeth..

Låter som din arbetsenhet har stora problem...jag känner igen det - ibland blir man sjuk av just det också...vi kvinnor får värk som symptom på ibland helt andra saker - jag jobbar i barnomsorgen och har själv gått in i väggen för två år sen min kollega gjorde det för fem år sen.....Jag har motionerat mig tillbaka...jag har stärkt mitt självförtroende och bestämt att för att orka mer än att jobba gör jag 80 % och blir fattig vid pensionen...samtidigt faller man lätt - vilket för mig betyder att det är lite som AA man måste lära sig att leva med det och hitta strategier för att inte falla. Jag har haft stor hjälp av min kollega som blev helt borta i åratal - fick ingen hjälp alls och har nu kommit tillbaka på 75%. Vi stöttar varann - och visar på för våra "friska" kollegor alla fallgropar inom vårt yrke ...Lik förb. har vi en kollega med tre småbarn som jobbar 65% som balanserar på den sköra tråden - har inte upptäckt att hon gått in iväggen och hör och ser inte vår omsorg. STRESS är vårt samhälles undergång tror jag. Ingen lär ut hur man sorterar - det lär livets hårda skola -att man faktiskt inte lever för att tillfredställa andras förväntningar!!! Ett kvinnligt syndrom - vi med våra vårdargener...Det blev långt - man borde ha nätverk i samhället för att hjälpa varann.Lycka till - och tyvärr - man måste orka mer än andra för att få hjälp och förståelse - eller som min kollega Lisbeth sa - det tar för lång tid - man får fixa det själv. Så är det. Lycka till! Det är en resa i självkännedom...Min kollega fick psoriasis på köpet i lederna inte kul. Jag blev "Bara " ständigt trött och har sömnstörningar.......men det blir bättre. KRAM!
helelf är inte uppkopplad   Svara med citat