Visa ett inlägg
Gammal 2006-02-21, 10:11   #13
Beth Beth är inte uppkopplad

Tack för all stöttning och jag håller med Annika, det går inte att vila till sig mer ork. Men det finns ingen bromsknapp när väl hjulet börjar snurra och man ser inte själv vart man är på väg.
Att gå en runda på middagsrasten ger lite extra energi, en givande fritid och goda sociala relationer är andra energigivare. Sen finns det energitjuvar också, sådant som man retar sig på men inte kan göra något åt, det kan vara situationer, personer eller saker. Där får man antingen bestämma sig för att inte låta sig dräneras på energi av den anledningen eller så får man göra något åt det.
En egen liten stund i veckan, att göra vad man tycker om, tid för sig själv, med omgivningens fulla respekt för ostördhet är också ett sätt att tanka energi.
Men det är numera så på de flesta arbetsplatser att tempot och kraven, andras och de egna, ligger på ständig hög nivå. Och det är svårt att inte dras med i karusellen, hos oss "sitter det i väggarna", jag är inte ensam om att trilla dit, tre arbetskamrater och en chef har råkat ut för samma sak, alla på samma avdelning.
Men nu sitter jag här och ska ta mig upp igen, en bit på vägen är jag i alla fall, från liggande till sittande, sen ska jag lära mig gå igen också, det får ta den tid det tar.
Beth är inte uppkopplad   Svara med citat