Visa ett inlägg
Gammal 2006-02-21, 09:27   #10
Beth Beth är inte uppkopplad

Tack för alla råd och medkänsla. Jag har under detta ett och ett halvt år haft företagsläkaren som min sjukskrivande läkare. Det har inte kännts bra. Jag sökte ny läkare under lång tid men det krävdes remiss, jag fick så småningom en remiss av läkare på VC. Så det har krävt kraft att få rätt sjukvård. Den nya läkaren verkar bra, jag har träffat honom ca 15 minuter vid ett tillfälle och har första besökstid den 14 mars, alltså efter detta möte.
Jag tror inte det går att skjuta på mötet, Fk har varit ganska bestämda att det måste ske ett rehab-möte nu. Det är en ny handläggare på Fk, den femte under detta 1½ året. Fast de tre första träffade jag ju aldrig. En träff med förra handläggaren och en med den nuvarande är vad Fk har hittills engagerat sig i. Men nu verkar de plötsligt ta i ordentligt.
Jag har nog ingen annan som kan följa med på mötet, jag funderar dock på att ta med en facklig representant, de kan ju regler för anställningar och arb.giv rehabliteringsansvar bättre än jag och kan kanske trycka på deras ansvar.
Ja, nu ska jag sy lite grytlappar och låta tankarna vila, hämta lite energi vid symaskinen, omgiven av tyger i alla de färger, nyanser och motiv. Tur att man har lite tankningsmöjligheter.
Beth är inte uppkopplad   Svara med citat