Visa ett inlägg
Gammal 2006-02-15, 15:31   #4
lelinl lelinl är inte uppkopplad

Hmm, njae, det är inte såna fickor jag menar, men det var en cool video! =)

Så här är beskrivningen jag har, den är detaljerad, men jag förstår den inte ändå:

(Först en beskrivning hur man gör själva fickstolpen)
"Nåla fast fickstolpen, vänd neråt, mot byxans rätsida, enl. markering.
Lägg de båda fickpås-delarna mitt emot varandra så att den raka linjen passar ihop vid markeringarna. Den nedre fickpås-delen täcker nu fickstolpen. Sy (med 1 cm sömsamån) två sömmar längs med linjen som ska bli ficköppning. Klipp upp precis mitt emellan fickpås-delarna, men inte riktigt ända ut till kortsidorna (lämna ca 1 cm). Klipp in till fyra spetsarna/hörnen, var mycket noga! Vänd fickpås-delarna mot avigsidan och fickstolpen uppåt och pressa.
Sy fast ficköppningens kortsidor på maskin, Sy också en söm i den övre kanten på ficköppningen. Lägg tillrätta fickstolpen och sy fast kortsidorna. Lägg ihop fickpåsen, nåla och jämna till om det behövs. Sy ihop fickpåsen."

Jag är nog dum,, men det enda jag fattar är hur jag ska sy ihop fickpåsen när allt annat krångligt är klart, haha...

Nej, men jag förstår inte om både stolpen och fickpåsarna ska sys på byxans rätsida och jag fattar inte var och hur jag ska klippa...

Suck, vilken trög flicka jag är! =)
lelinl är inte uppkopplad   Svara med citat