bernina
hej! jag har en bernina deco 500 sen 3 år tillbax den har funkat bra med allt även med ramarna då jag kommit på att man kan lägga remsor av skumgummi tvättlappar på kanten av ramen och det har hjälpt till att hålla tyget stilla i ramen, det enda jag haft lite bekymmer är när min nålpåträdare blev lite sned när jag var lite för ivrig att trä på tråd men det löste jag genom att sätta på en lös nål på påträdaren och sedan fästa nålen hållaren och sen så var de bara att försiktigt pilla hållaren till rätta(metalldelen)
enda anledningen till att jag köpte en nyare och dyrare maskin(husq D1) är att den har större brodyryta, berninan har bara 10x10cm. Jag har inte ägt något program till bernina men däremot så köpte jag ett kortläsar paket från vikant i USA som heter ultimatebox och den funkar jättebra ihop med bernina maskinen och jag har köpt till husqvarnas customizing och digitizing program som jag använder till båda maskinerna och jag har aldrig haft några problem med att konturerna förskjuter sig. anne
|