Det beror lite på vad och hur du hade tänkt att använda din bikini. Om du ska bada i den och inte endast sola så är det kanske inte helt ok.
Mech är som ett tyg av nät och går att lägga på utsidan av ett vanligt baddräktstyg som dekoration. Jag har t ex använt det på min allra första bh jag sydde (inte en särskilt väl sittande sak men du kan se den i mitt album "underkläder", det är den rosa). Hur mech tyget beter sig om man badar med det vet jag inte. Har en liten misstanke att det kan bli så att när man stiger upp ur badet så hamnar det vatten emellan tygerna och det kan se lite kul ut. Sen finns ju också risken att det hamnar sand emellan om man är ute och det är ju inte heller kul

.
Jag vet inte heller hur det klarar klorin om man badar i bassäng. Klorin fräter ju sönder många tyger efter viss användning, även lycra (köp lycra som är extra tålig mot klorin om du ska ha den i pooler).
Om du "endast" ska ha en bikini att sola i kan du mycket väl använda mech utan på lycran för att få ditt mönster.
Jag skulle kunna testa i vårt badkar hur mechen beter sig när man kliver ur badet med ett par trosor jag har om du vill.