Du har kanske aldrig givit dom chansen..
Om jag inte skulle låta nystan ligga framme skulle dom ju inte komma åt dom..
Fast förresten, här i höstas kom en dag en tomte rullande nerför trappen... En tovad tomte kom skuttande nerför trappen. Gissa om jag blev förvånad.. men en sekund senare kom ena katten som skjuten ur en kanon.. Hon jagande den flyende tomten, och jag han rädda honom från kissen.. Det är nämligen skägget hon vill åt..
Då hade hon fått upp dörren till den skrubb julsakerna förvarades, ålat sig in i en kartong,fått tag i tomten och börjat släpa honom nerför trappen....
När jag sitter i soffan och broderar så brukar ena katten komma vandrande, jag ser direkt på långt håll vad hon är ute efter.. Hon kliver helt enkelt upp på bröstet på mig och lägger sig noga ner, inte var som helst duger utan på det jag håller på att sy på... Och alla som har katter vet ju att det är så det är.. vi äger inte dom utan dom äger oss...
Det enda råd jag kan ge är just att hålla undan det man är rädd om.. Och sånt man är upptagen med, dvs sådant som just för tillfället går före katten är i farozonen.
Så sy en huva på maskinerna. Stäng locken till trådrullelådan, broderiasken osv..