Jag tror du måste sy nåt överdrag till maskinerna. Att täcka härligheterna är nog enda svaret..
Mina katter är likadana. Jag är livrädd ibland när jag syr, för dom gillar att sitta nära och titta på, jag får då ibland för mig att dom ska sticka en tass under nålen..
Men tråd ja.. Och garn kan jag tillägga. Jag lämnade broderilådan öppen med mina broderigarner prydligt uppspolade på bobbiner el. vad det heter. Där låg dock en knippe tråd i olika nyanser och sorter i grönt.... ja, gissa.
Det var nog fantastiskt kul att döda den härvan. Jag behöver nog inte tillägga att den härvan verkligen dog... Den går inte att trassla ut även om jag så satt en hel vecka..
Även garnnystan är ju helkul. Dom kan man ju bära omkring så matte får leta efter var hon nu tror hon lagt ifrån dig den...
Jag försöker täcka min brodermaskin när jag lämnar tråden kvar... Min symaskin har ju tråden gömd, väldigt fiffigt, så den är ju inte intressant alls..
Dom är himla söta katterna, men ibland blir jag galen när jag hör hur dom härjar på sybordet. Det hörs små dunsar när det ena efter det andra pillas ner... små saxar, rullar, tygbitar, mönster.......

Sen kan man höra hur dom modiga och djärva kissekatterna jagar de små stackars syrullarna runt golvet....
Då är jag glad att jag har en griptång med långt skaft så jag kan få upp grejerna utan att själv gå av...