Visa ett inlägg
Gammal 2006-02-02, 21:45   #10
deliana deliana är inte uppkopplad
Forumvärd

Nu idag när jag hade tråkigt en stund testade jag det där mönstret på dtta.dk.

Jag msåte säga att det var ett väldigt väl beräknat mönster. Jag är ganska stor och har underliga proportioner men ändå lyckades den fixa ett _perfekt_ mönster åt mig.

Jag sydde bara en toille i ett skräptyg jag hadde liggandes, ska sy en i lite finare tyg och göra lite änringar för att få en modell som ligger mig mer i smaken bara, men med den här som grund kommer det gå suveränt.

De tips jag har för andra som vill sy av mönstret är att kolla mönsterdelarna mot varandra efter att du tejpat ihop dom om klipp till de så de passar med varandra. var jättenoga med att midjan (som är markerat av en linje) sitter mot varandra på de olika mönsterdelarna.

Vidare ber jag den som ska göra ett mönster att läsa instruktionerna på hur du ska ta måtten på dig själv så du inte gör ett pinsamt misstag, tro mig det är lätt hänt.

När du väl fått mönstret uppritat för dig så står det på sidan att sömsmån inte är medräknad och att en minskning av 4 centimeter i midjan redan är inräknad så fyll i ditt faktiska midjemått, inte det mått du vill ha när du har korsetten på dig alternativt det midjemått du vill uppnå+4 centimeter.

Det var allt för mig. tack å hej.
deliana är inte uppkopplad   Svara med citat