Visa ett inlägg
Gammal 2006-02-02, 07:57   #4
Alvan Alvan är inte uppkopplad

Jag har lyckats ladda ner Demon på GarmentDesigner och tittat litte snabbt på den. Det verkar vara ett enklet program att lära sig. Jag tror dock att man på lång sikt har större glädje med PatternMaster då valmöjligheterna verkar bra mycket större. Man matar dessutom in en större mängd mått vilket gör att det är lättare att få ett personligt anpassat mönster.

Själva deitor delen är ju väldigt enkel på GarmentDesigner. I första läget mer intuitiv, bara att klicka och dra. Men även här är man mer begränsad som det verkar (tänk på att jag bara tittat lite på programmet). Som exempel så ändras både fram och bakstycke när man drar i en punkt. Det kan ju vara bekvämt i vissa fall men iblan kanske man bara vill ändra på ett ställe.

PatternMasters editordel kräver en del av användaren men möjligheterna är väldigt mycket större. När du väl satt dig in i programmet är det inte så svårt att göra ändringar, fast det är ju inte riktigt så enkelt som att bara klicka och dra.

Min slutsats är att om du vill ha ett program som är mycket enkelt att använda så skaffa GarmentDesignen. Men vill du ha ett program som är lite lite svårare men ger dig större valmöjligheter och möjlighet att utveklas som mönsterkonstruktör så ska du välja PatternMaster.
Alvan är inte uppkopplad   Svara med citat