Läkare trodde hjärtattack var magsår
Jag blir så arg!
För en månad sedan gick min far till sin husläkare då han fått en slags attack där hans armar och haka blivit helt bortdomnade och han hade haft smärtor i bröstet. Hans husläkare, utan några tester över huvudtaget, utgick ifrån att det var magsår. Utan några tester alls.
SÅ han fick magsårstabletter utskrivna och under en månads tid får han 3 attacker till och börjar inse att medicinen inte hjälper. SÅ igår när han fick sin femte attack så blev han sur, satte sig i bilen på sitt "kan själv"-manér och körde till sjukhuset. Han hamnade på intensiven ett dygn där de övervakade honom och mycket riktigt kom man fram till att dessa attacker inte hade något med magsår att göra, han har alltså den senaste månaden haft 5 hjärtattacker, varav 4 på grund av atty hans idiot till läkare inte tog hans symptom på allvar.
Jag blir så fruktansvärt arg! Tänk om han dött efter sin andra hjärtattack? Elelr sin tredje eller fjärde? Den här månaden har jag redan förlorat min farfar, jag vill inte förlora min far på grund av klåpare.
Det tragiska är ändå att jag inte rä förvånad. Jag har ingen som helst tilltro till läkarvården i Enköping. Vare sig jag eller någon jag känner har träffat en läkare som arbetar i den här staden somv erkar lyssna och bry sig om sin patient, själv har jag börjat gå tuill läkare i Uppsala så fort det behövs och där blir man bemött på ett helt annat sätt, där lyssnas man på. Har dom skickat alla sina rötägg till Enköping månne tro?
Man undrar ju....
|