Ämne: Äntligen!
Visa ett inlägg
Gammal 2004-10-06, 20:24   #13
Linnea Linnea är inte uppkopplad

Hej tjejer!
Jättetack för alla rara kommentarer!!

Sammetsklänningen är en favorit som jag sydde för snart 4 år sedan (oktober 2000). Till den sydde jag vändbar cape som finns i Emeliemappen. Klänningen börjar bli för trång nu, men capen använder hon så fort hon får chans. Nu har hon önskat en likadan klänning och jag får leta i mina tyggömmor och se om jag har tillräckligt av det fina sammetstyget.
Just nu håller jag på att kravla på alla fyra på golvet och lägga ut mönsterdelar på tyger till en jacka...blir nog två med matchande byxor och klänning.

Ja det måste vara besvärligt för dem som inte syr och har barn som kräver många operationer. Jag vet att många klipper sönder kläder eller har kläder som är flera nummer för stora....men ofta ser det ut som "kom och hjälp mig".
Vissa operationer kräver långvarig gips- och bandagetillvaro. Två vårar har Emelie fått skruvar inopererade i sina tummar (förlängning av tummarna) och vi har skruvat ut tummarna två-tre gånger dagligen i ett par månaders tid och därefter haft fortsatt bandagering i några månader....så det är inte ovanligt att hon går i flera månader med bandage och då tycker jag att det är särskilt viktigt med snygga kläder som ger självförtroende.

Just nu håller jag på att stygnsätta lite skojiga brodyrer med bandagetema (skall senare bli en skidmuskollektion....med möss i skidbacken...och efter de kört med huvudet i backen (med bandage). Jag tänkte brodera och sy någon rolig tröja till henne....och det blir nog något skojigt till ortopediska avdelningen och kirurgen också (de är så underbara mot Emelie).

Var det pusslet på min hemsida som Du testat? Det skall bli betydligt fler (har bara inte hunnit lägga ut fler....men jag har fler som ligger och väntar).

Hm, jag får erkänna Jessica att mysteriequilten inte blivit färdig. Emelie och jag började sy den precis innan förra operationen (hon fick sina båda fötter opererade för ca en månad sedan) och sedan har hon varit så trött och haft ont att det inte varit riktigt läge för det....men den skall bli färdig (har alltför många påbörjade quiltarbeten i mitt syrum...något man vill tala tyst om .

Nu har dock nya varma kläder med gipsanpassning högsta prioritet.

Nu skall jag återgå till mönster- och tygkravling på golvet. Vi har skaffat katt och det är ibland rent omöjligt att få fason på tygbitarna....de har börjat leva ett eget liv.

Må så gott!
kram
Linnéa
Linnea är inte uppkopplad   Svara med citat