Ämne: Äntligen!
Visa ett inlägg
Gammal 2004-10-05, 21:21   #2
Linnea Linnea är inte uppkopplad

Hej Åsa!
Det ser ut som om vi är grannar ...bor några kilometer från Dig i Åkarp.
Jo fryspapper använder jag bl a när jag gör applikationer för hand, bygger upp landskap och lite olika lappteknikstekniker (jag har för mig att jag har förklarat det under quilt, i annat fall om du vill ha en utförligare förklaring så får Du säga till så kan jag förklara)....Fryspapper använder jag aldrig i maskinbrodyrsammanhang.

När Du brodererar med maskin behöver Du ett bra rivfleece. Själv har jag ett par olika, en tunn som jag spänner i bågen tillsammans med tyget...och oftast inget mer. Har jag en stor brodyr och om den har mycket satinstygn stabiliserar jag även med ett lite tjockare löst liggande mellan bågen och maskinen. Hoppas att Du förstod vad jag menar...fråga annars. Vill Du så får Du gärna komma inom och få ett par provbitar. Förr köpte jag i småbitar, nu i rulle eftersom det blir billigare.

Du skriver att Du har problem med att brodyren drar sig samman vilket kan bero på att den är dåligt stygnsatt med dåligt underarbete. När man laddar hem gratisbrodyrer så är de av blandad kvalitet.
Fråga om Du undrar över något mer eller Du vill ha utförligare förklaring.
Må så gott!
varma brodyrhälsningar
Linnéa

Senast redigerad av Linnea den 2004-10-05 klockan 21:24.
Linnea är inte uppkopplad   Svara med citat