Naturligtvis ska man inte döma symaskinen bara efter personalen som vill sälja den, men- jag vill bara berätta mina erfarenheter:
För ett par år sen skulle jag köpa min första broderisymaskin, det är ju inte så lätt att välja, så jag gick runt lite till olika affärer. Enkelt eftersom jag bor i Stockholm,
Janomeförsäljaren jag var hos erbjöd mig en maskin till ett attraktivt pris, fast bara om jag köpte den I KARTONGEN. Det fanns alltså ingen demomaskin att prova, och man fick inte heller öppna. Dessutom fick jag inte svar på frågorna om vad dataprogrammet kunde göra. Jag var ganska nära att slå till, men bestämde mig för att fundera på saken.
Tur för mig, för sen hittade jag en affär där alla frågor besvarades av en person som gillar att sy och där man i lugn och ro fick prova allt. Det slutade med ett demoex och därmed ett bra pris och ett bra dataprogram på köpet. Det blev inte Janome utan Husqvarna. Jag är helnöjd och mycket väl omhändertagen på alla sätt som kund, även nu åratal efteråt.
|