Visa ett inlägg
Gammal 2006-01-22, 07:14   #14
avsl090302 avsl090302 är inte uppkopplad

Det är så himla kul att läsa allas inlägg i den här tråden. Man känner sig helt plötsligt inte ensam om att ha dåliga dar eller helt enkelt ha en släng av korkadhet...
Igår hade jag en heldag av småkorkadhet.
Skulle brodera namn på mina först handdukar. Alltså jag hade ju egna handdukar som jag torkar mig med men jag menar första gången jag skulle brodera frotté..

Jag gjorde namnen i snyggt teckensnitt och var nöjd med dom. Kände mig allmänt listig och noggrann... Ni börjar ana va?
Mätte noggrannt mitten på handduken, och i nederkant, spände med stor finess fast ramen, det var inte lätt men det gick efter sjutton försök...
Sen skulle jag välja tråd, valde en mörkare för jag tyckte den syntes bättre. Broderade på plasten och med rivet under.. Blev jättefina bokstäver, det jag då kunde se för dom syntes knappt. En handduk åt skogen...

Gjorde lika med nästa, men använde vit tråd.. glömde plasten på så den fick jag skyndsamt tejpa ditt efter en ful bokstav.. sydde om första bokstaven. Resultatet blev godkänt...

När jag skulle mäta andra handduken så insåg jag att jag inte hade noterat hur jag mätte den förra, så var hade jag placerat namnet???. Det var ett himla pill innan jag hade mätt den första igen.. men till slut så..

Började känna mig säker.. och fiffig... Tur jag köpte en extra handduk.. Nästa försök glömde jag nålen som jag markerade ut mitten i, men hann rädda maskinen när det började dåna..

Kanske också ska tillägga att jag började kl. 23 kvällen innan dom skulle levereras. Och 11 st skulle broderas... gott om tid alltså..

Sen har jag hunnit glömma plast eller underlägg varannan gång, alltså varje broderi har jag glömt nåt, sen broderade jag samma namn på två handdukar, jag sydde långt utan undertråd, jag försökte mig på att handsy ett annat projekt under tiden, och då stack jag mig djuuupt med blodvite som resultat... Fick bandagera mig så att jag inte skulle bloda ner handdukarna..

Innan vi for så satt jag inte ner på många timmar, stod och klippte trådar och pillade bort plast och riv... Sitter nu och skriver med flera lager plåster för jag har stuckit mig så många gånger och det gör ont allt jag gör...

Men handdukarna blev uppskattade. Och mitt handsömnadsprojekt Nåletuiet blev bra så allt slutade lyckligt men tiden då jag gjorde dom lär jag minnas som panisk...
avsl090302 är inte uppkopplad   Svara med citat