Tack alla för att ni inspirerar mej att fortsätta, jag sätter igång med resten av blocken efter helgen. Denna helgen har jag fullt upp med mitt barnbarn, Linnéa 3 år, som varit nattgäst. Jag är långtidssjukskriven så jag har hela dagarna, nästan, att sy. Jag har fastnat för paper-piecing, tycker det är roligt. Skulle också vilja prova på applikationer och andra tekniker. Jag har hittat några gratis BOM-mönster som jag tänker prova, några med olika block, några med paper-piecing och en vacker tavla med applikationer. Jag har endast gjort ett arbete med applikationer tidigare, en tomtetitt-tavla, och det var kul det med. Jag facineras av färger, i harmoni eller kontrast och lägger ner mycket tid på att hitta rätta nyanser. Kul med lite provocerande färgval också, vem har sagt att en sten måste vara grå, gräset grönt osv, i skapandet kan det vara hur som helst. Fast i mina block har jag hållit mig till blom- och bladfärger.Jag målar lite också och det är kanske därför färger och former tilltalar mig. Nu tycker jag det ska bli kul igen med blocken
|